CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
Glitter Text Generator at TextSpace.net

Tuesday, July 7, 2009

Hari Pertama Di SK Bandar Tun Hussein Onn

Salam...

Inilah antara ragam yang sempat ku abadi sempena hari pertama menjalani latihan profesional atau senag citer 'praktikum' jer. Walaupun kawan2 yang lain dah masuk hari kedua, tapi kami di SKBTHO baru nak jalani hari pertama disebabkan Isnin lalu sekolah bercuti sebab baru selesai acara sukan tahunan. Tapi jangan tak tau kami berempat(noni, ena, kak ita) pergi jugak sekolah utk lapor diri.

Tak banyak sangat apa yang di jalani pada hari pertama, proses yang jadi kebiasaan guru-guru praktikum, suai kenal dengan pentadbir, perbincangan dengan guru prasekolah dan ada la juga ramah mesra ngan anak-anak yang comel di prasekolah..

Lain rasanya bila dah dekat hampir 7 bulan tinggalkan sekolah dan alam 'mengajar' ni...teringat plak ex-anak2 murid ku di pangsun, rindu sangat...Doakan segalanya berjalan lancar untuk kita semua...Bagi diri saya sendiri apa yang lebih dirasakan penting dalam menjalani latihan profesional ini bukan semata-mata untuk mengejar kecemerlangan sendiri, tapi TANGGUNGJAWAB mendidik dan mengasuh anak-anak prasekolah yang ALLAH telah AMANAHKAN kepada kita walau hanya untuk tempoh 6 minggu...Banyakkanlah memberi kepada mereka dan redhalah dengan apa yang kita terima dari mereka...Semoga segala usaha kita diberkati DIA yang MAHA ESA...InsyaALLAH

~AMIN~


No comments:

Post a Comment