CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
Glitter Text Generator at TextSpace.net

Thursday, July 2, 2009

~ Peringatan Daripada Si Comel ~




usah terlalu manjakan saya

usah takut bersikap tegas terhadap saya

usah biarkan saya membentuk tabiat buruk

usah memperkecil-kecilkan saya

usah menunjukkan kesalahan saya di depan orang

usah samakan kesalahan saya dengan dosa

usah melindungai saya dari perbuatan yang mendatangkan akibat buruk

usah bimbang apabila saya kurang sihat

usah kerap sangat meleteri saya

usah lupa saya kurang bijak untuk menyatakan hasrat saya

usah membuat janji yang tergesa-gesa

usah paksa saya menunjukkan kejujuran

usah selalu bertukar-tukar sikap

usah memperbodoh-bodohkan saya apabila saya takut

usah tidak mengendahkan pertanyaan saya

usah mengaku ibu dan ayah serba sempurna

usah berasa hina hendak meminta maaf kepada saya

usah lupa yang saya ni cepat membesar

usah lupa saya suka mencuba

usah lupa saya perlukan banyak kasih sayang dan persefahaman untuk membesar dengan sempurna

usah samakan keadaan ibu dan bapa dengan keadaan saya

usah lupa menngingatkan saya untuk beribadah dan berdoa
Salam

No comments:

Post a Comment